Loading…

Usein kysyttyä

Palvelun käyttöohjeet

Meidän mielestämme joukkueensa, seuransa tai luokkansa varainhankinnasta vastaavat ovat todellisia sankareita. Se työ on usein raskasta, ja kiitosta ei välttämättä aina kuulu. Sinun ansiostasi ryhmät onnistuvat toteuttamaan turnausreissun, hankkivat seura-asuja tai vaikkapa rahoittavat luokkaretken.

Sinun tarvitsee luoda vain yhdet tunnukset ja luot ne helposti Tilini-sivulla. Kun olet luonut tilin, voit vapaasti vaihdella pääkäyttäjän eli kampanjavastaavan tai peruskäyttäjän eli myyjän välillä.

Voit toimia yhtä aikaa sekä pääkäyttäjänä luomissasi kampanjoissa että myyjänä toisten luomissa kampanjoissa.

Joukkuekahvi.fi-sivustolle voit kirjautua pääkäyttäjänä (kampanjan vastaava, admin) tai peruskäyttäjänä (myyjä, user).

Pääkäyttäjä eli kampanjan vastaava
Pääkäyttäjänä voit luoda kampanjoita, lisätä kampanjoiden perustietoja, kuten osoitteita, seurata raportteja, suunnitella etikettejä, tehdä tilauksen ja seurata tavoitteiden saavuttamista.

Pääkäyttäjä saa kampanjan luotuaan uniikin kampanjatunnuksen, jonka antamalla peruskäyttäjä voi kohdistaa myyntinsä oikeaan kampanjaan.

Peruskäyttäjä eli myyjä
Peruskäyttäjänä voit ilmoittaa myymiesi kahvien kokonaismäärät pääkäyttäjälle, joka saa näistä kootusti raportit. Apuna tässä on pääkäyttäjän tekemä uniikki koodi, jolla myynnit kohdistuvat oikeaan kampanjaan.

Kampanjan perustaminen on helppoa. Testasimme ja se kestää noin 30 sekuntia, jos et jää miettimään kampanjan nimeä kovin pitkäksi aikaa.

Kampanjan luominen tapahtuu näin:

  1. Kirjaudu sisään ja valitse rooliksi pääkäyttäjä.
  2. Klikkaa isolla näkyvää Luo kampanja -linkkiä.
  3. Anna avautuvalla sivulla kampanjalle nimi, valitse myytävät tuotteet (voit muokata myöhemmin), aseta kampanjalle tavoite ja päättymispäivä.
  4. Paina Luo kampanja -linkkiä, jolloin tallennat kampanjasi.

Nyt kampanjasi on valmis ja käynnissä. Voit siirtyä opastamaan myyjiä.

Saat kahviisi täysin oman joukkueesi ilmeen mukaiset etiketin. Tässä eri vaihtoehdot:

  1. Voit suunnitella etiketin kirjautumalla sisään, luomalla kampanjan ja klikkaamalla Suunnittele etikettisi -kohdassa Suunnittele tai muokkaa -nappulaa.
  2. Voit suunnitella etikettisi itse haluamallasi ohjelmalla. Noudata silloin suunnitteluohjettamme. Suosittelemme ilmaista Canva.comia. Tässä vaihtoehdossa etikettiä ei tarvitse ladata Joukkuekahvi.fi:hin, vaan voit lähettää sen meille sähköpostilla osoitteeseen info@helsinginkahvipaahtimo.fi.

Suosittelemme etenemään etiketin suunnittelussa seuraavasti:

  1. Valitse pussin väri (voi vaihtaa myöhemmin)
  2. Valitse tausta valmiista taustoista tai valitse värinvalitsimella joku väri. Taustan voi vaihtaa myöhemminkin.
  3. Valitse haluamasi kuvat saatavilla olevista tai lataa itse omia kuviasi. Muista käyttää mahdollisimman hyväresoluutioisia kuvia. Yllättävän heikoistakin kuvista saadaan etiketti aikaiseksi, mutta tähän kannattaa kyllä panostaa. Esimerkiksi postimerkin kokoista kuvaa ei kannata venyttää luottokortin kokoiseksi, jos se ei ole vektorimuodossa.
  4. Tee etiketillesi otsikkotekstejä. Työkalussa on valmiina huippusuunnittelijan valitsemia monipuolisia fontteja.
  5. Tallenna etikettisi aika ajoin, jotta luomuksesi pysyvät tallessa.

Voit aina palata suunnittelemaan tallentamaasi etikettiä myöhemmin.

Voit sulkea kampanjan kampanjasivulta pääkäyttäjänä. Sulkemisen jälkeen myyjät eivät voi enää lisätä myyntejä kampanjalle tai muokata aiemmin ilmoittamiaan myyntejä. Jos joku ei ehtinyt ilmoittaa myyntejään ajoissa, voi hän ilmoittaa ne sinulle esimerkiksi sähköpostilla tai puhelimitse.

Pääkäyttäjänä voit avata kampanjan hetkeksi ja lisätä itse puuttuvat tiedot kampanjan hallinnasta. Muista sulkea kampanja tämän jälkeen uudestaan tietojen muuttelemisen estämiseksi.

Kampanjan sulkeminen on myös edellytys tilausvaiheeseen siirtymiselle.

Kaikki suunnittelemasi etiketit tallentuvat omaan käyttäjäprofiiliisi eikä yksittäiseen kampanjaan. Tämä ratkaisu on tehty siksi, että voisit helposti kopioida ja käyttää vanhaa etikettiä myöhemmissä kampanjoissa.

Kolikon kääntöpuoli on se, että vanhat etiketit näkyvät uusissa kampanjoissa, vaikka et tahtoisikaan.

Voit ilmoittaa myymäsi tuotteet helposti seuraavasti:

  1. Luo tunnukset ja kirjaudu sisään.
  2. Valitse rooliksi peruskäyttäjä
  3. Klikkaa Liity kampanjaan -linkkiä.
  4. Kirjoita avautuvaan ikkunaan kampanjavastaavalta saamasi kampanjatunnus.
  5. Kirjaa ja tarvittaessa muokkaa myymäsi pussit. Voit muokata myymiäsi määriä kampanjan päättymiseen asti.

Jokaisella kampanjalla on ainutkertainen kampanjatunnus. Kampanjasi vastuuhenkilö on saanut tunnuksen kampanjaa luodessaan. Vastuuhenkilö välittää tunnuksen myyjille, jotka voivat sen avulla kohdistaa myymänsä tuotteet oikealle kampanjalle. Tunnus syötetään kirjautumisen jälkeen painamalla Liity kampanjaan -linkkiä.

Tätä sattuu useammin kuin arvaatkaan. Jos kampanjan vastaava on jo ehtinyt sulkea kampanjan, voit ilmoittaa myymiäsi kiloja hänelle esimerkiksi sähköpostilla tai puhelimitse.

Kannattaa olla ajoissa liikkeellä, jotta varainhankintavastaavalla on mahdollisimman helppo homma tehdä tilaus. Tällöin ei varmimmin mitään jää puuttumaan.

Kiitos, että olette päättäneet laittaa käyntiin kahvikampanjan. Sinun kannattaa tarjota kahvia tutuille, sukulaisille, naapureille ja esimerkiksi työpaikoille työkavereille tai taukokahviksi.

Tilaukset kannattaa kerätä esimerkiksi paperille, josta voi kahvien saavuttua helposti tarkistaa, kenelle kahvia pitää toimittaa. Tällä sivulla on valmis tilauslomake, jonka voit tulostaa.

Jonain päivänä tilausten keräämiseen saattaa tulla sähköinenkin vaihtoehto, mutta paperi on helppoudessaan edelleen aivan loistava vaihtoehto.

Markkinointi on avainasemassa siinä, että ihmiset saavat tietää tuotteesta ja innostuvat ostamaan. Suosittelemme julkaisemaan suunnitelmallisesti kuvia ja juttuja Facebookissa, Instagramissa, LinkedInissä ja muissa teidän kannaltanne järkevissä kanavissa. Myös seuran tai luokan omat nettisivut ovat oiva keino lisätä tunnettuutta.

Erittäin toimiva ja usein unohdettu keino on sähköposti. Kannattaa ehdottomasti mainita asiasta esimerkiksi seuran postituslistalla, jos vain listan säännöt sen sallivat.

Tästä voit ladata materiaalia myyntisi avuksi:

Myyntiesite

Tilauslomake

Varainkeruun muistilista

Kuittipohja

Tilaaminen ja toimitus

Onnittelut ja kiitokset siitä, että olet päässyt tilausvaiheeseen! Tilaaminen on helppoa, kun noudatat seuraavia askelia:

  1. Sulje kampanjasi hallintapaneelista, jotta kukaan ei pääse välillä muuttelemaan ilmoittamiaan tilauksia.
  2. Varmista, että olet suunnitellut haluamasi etiketit. Useammalle tuotteelle voi käyttää samaa etikettiä.
  3. Lisää haluamasi määrä tuotteita ostoskoriin oikean etiketin kohdalta. Kuvitellaan, että olet luonut kaksi etikettiä, tumman ja vaalean.
    1. Valitse tumman etiketin kohdalta tuote Tumma paahto papu tai Tumma paahto jauhettu.
    2. Tilauksillasi oleva määrä kyseistä tuotetta tulee automaattisesti määrä-kohtaan. Voit muuttaa määrää haluamallasi tavalla.
    3. Lisää määrä ostoskoriin.
    4. Etiketti avautuu ja kysyy sinua vielä vahvistamaan, että olihan tämä varmasti oikea etiketti.
    5. Vahvistamalla etiketin siirryt ostoskoriin.
    6. Ostoskorista voit palata takaisin hallintapaneeliin Palaa-nappulalla. Lisää sitten seuraava tuote ostoskoriin toimimalla kohtien 1-5 mukaan.
  4. Jatka ostoskorista kassalle, kun kaikki haluamasi tuotteet ovat ostoskorissa.
  5. Täytä laskutusosoite ja toimitusosoite sekä mahdolliset lisäohjeet.
  6. Lähetä tilaus.
  7. Saat sähköpostiisi vahvistuksen ja me olemme sinuun yhteydessä toimitusajan sopimiseksi. Otamme myös aina yhteyttä, jos tilauksessa on jotain epäselvää.

Kyllä voit, vaikka minimitilausmääränä lukeekin 100 kpl.

Olemme laittaneet minimitilausmääräksi 100 kpl, koska sen alle menevissä määrissä etiketin painokustannukset nousevat korkeiksi. Voit kuitenkin silti tilata alle 100 pussia, mutta varaamme oikeuden joustaa hieman 5 arkipäivän toimituslupauksestamme, jotta tarrojen painatus saadaan optimoitua.

Huomioi myös, että alle 100 kappaleen tilauksiin lisätään toimituskulua 9,90 euroa ja ne toimitetaan postin automaattiin.

Perustoimitustapana on Postin ovelle toimitettava paketti. Paketteja saattaa olla paljonkin riippuen tilauskoosta.

Pääkaupunkiseudulla käytämme myös kuriiria.

Voit myös noutaa kahvit kahvilastamme Teurastamolta Helsingistä. Osoite on Työpajankatu 2a R11, 00580 HELSINKI. Noutaja saa kahvilassa kupillisen valitsemaansa kahvia kaupan päälle! Muista vain sanoa baristalle, että noudat kahvia ja olemme luvanneet maistiaiset.

Kahvit lähetetään paahtimoltamme 5 arkipäivän kuluessa etikettimateriaalin vastaanottamisesta. Toimituspäivä voidaan myös aina sopia erikseen jollekin tietylle päivälle.

100 kappaleen ja isommat tilaukset sisältävät toimituksen yhteen osoitteeseen Suomessa postilla. Alle 100 kpl tilauksiin lisätään postituskulu 9,90 euroa Postin automaattiin.

Kahvit pakataan pahvilaatikoihin. Yleensä yhteen laatikkoon menee 40-50 pussia kahvia. Laatikon paino on siis noin 10 kg. Tämä helpottaa kantamista ja järjestelemistä.

Ehdottomasti saat. Voimme esimerkiksi pakata yhden seuran eri joukkueiden kahvit omiin laatikoihinsa tai muuten erotella osia pusseista jakamistyön helpottamiseksi.

Pakkaamme myös aina pavut ja jauhetut kahvit erilleen toisistaan.

Etiketit painetaan digipainossa eli lopputulos on ammattimaisen laadukas.

Joskus jotain menee valitettavasti pieleen. Se on varmaa. Jos tuotteessa tai toimituksessa on virhe, niin pyydämme olemaan pikaisesti yhteydessä meihin, jotta voimme korjata asian. Valmistamme tuotteemme itse ja laatu on meille kunnia-asia.

Helsingin Kahvipaahtimo (Olfactory Oy) laskuttaa tilaamasi kahvit verkkolaskuna tai sähköpostilaskuna valintasi mukaan maksuehdolla 14 päivää netto toimituksesta. Ehdit siis hyvin kerätä maksut myyjiltä.

Luottokortilla tai pankkikortilla ei valitettavasti voi maksaa.

Jos ostajasi haluaa kahvistaan kuitin, voit käyttää valmista kuittipohjaamme. Ota huomioon, että yrityksille myytäessä et voi kirjoittaa arvonlisäverollista kuittia ellei myyvä yhteisö ole arvonlisäverovelvollinen.

Kahvi

Kahviemme parasta ennen -päivä on 6 kuukautta paahtopäivästä. Esimerkiksi 1.4. paahdettu kahvi saa parasta ennen -päiväksi 1.10. Kahvi on pitkäänsäilyvä tuote, joka ei sinällään helposti pilaannu. Kahvin ikääntyessä sen maut ja tuoksut vaimenevat.

Yleisellä tasolla voi sanoa, että papuina kahvi säilyy pidempään kuin valmiiksi jauhettuna. Vastaavasti avaamattomassa paketissa kahvi säilyy pidempään kuin avatussa. Pussia avatessa kahvi pääsee kosketuksiin hapen kanssa ja vanheneminen kiihtyy.

Erilaisissa valmistustavoissa käytetään eri karkeudelle jauhettua kahvia. Karkeimpana jauhatuksena pidetään yleensä pannujauhatusta ja hienoimpana espressojauhatusta. Muut asettuvat tälle välille. Pakkaa sekoittaa se, että jokaisella on vähän oma näkemys siitä, mikä on sopiva jauhatuskarkeus.

Joukkuekahvi on saatavilla papuina ja suodatinkahvijauhettuna. Olemme määrittäneet jauhatuskarkeuden siten, että kahvimme maku on optimaalinen tavallisella kahvinkeittimellä valmistettuna normaalilla annostelulla eli 6 grammaa kahvia per 1 desilitra vettä.

Voit itse säätää makua lisäämällä tai vähentämällä kahvin määrää.

Kahvipaketin venttiilin tarkoituksena on päästää paahdon aikana kahviin syntynyt hiilidioksidi ulos pussista. Jos tuoreessa kahvissa ei ole venttiiliä, niin pussi paisuu kunnes poksahtaa auki.

Venttiili on yksisuuntainen eli sisään ei siitä pääse mitään. Mukava sivuvaikutus on, että pussia painamalla voi kätevästi tuoksutella kahvia.

Erinomaisen suodatinkahvin salaisuus on hyvä kahvi, puhtaat välineet ja raikas vesi.

Veden merkitystä ei kannata aliarvioida. Kahvista noin 98 % on vettä, joten sen laadulla on valtava merkitys.

Suosittelemme 6 grammaa kahvia yhteen desilitraan vettä. Esimerkiksi yksi täysi tavallinen Moccamaster-kahvinkeitin on siis 75 g kahvia ja 1,25 litraa vettä.

Huomioi, että kahvin tilavuus vaihtelee paahtoasteen mukaan. Vaalea paahto vie pienemmän tilan kuin tumma, koska paahtuessaan kahvi paisuu. Yksi tasaisesti täytetty neliskanttinen Moccamaster-mittakauha on noin 10-12 grammaa kahvia.

Grammoja tärkeämpää on mitata kahvia aina samalla tavalla. Tällä tavoin pystyt valmistamaan tasalaatuista kahvia joka kerta.

Kahvi pakataan säilyvyyden takaamiseksi pusseihin, joista päällikerroksena on voimapaperi ja sisempänä muovi.

Kierrätä pussi paikkakuntasi kierrätysohjeiden mukaan. Usein pussit saa laittaa kartonkikierrätykseen. Kartonkikierrätyksessä käytetään koneita, jotka osaavat erotella pussin eri jakeet. Jos mitään muuta vaihtoehtoa ei ole, niin pussin voi laittaa polttokelpoiseen jätteeseen.

Kehitämme omaa tuotantoamme jatkuvasti ja tavoitteena on löytää sopivat biohajoavat tai helpommin kierrätettävät pussit.

Kahvipussissa on räätälöidyn etuetiketin lisäksi pienempi takaetiketti. Takaetiketistä löydät kahvit tiedot, kuten parasta ennen -päivän, paahtajan nimen, tiedon jauhatuksesta, kahvin komponenttien alkuperämaat ja valmistajan eli Helsingin Kahvipaahtimon tiedot.

Voit käyttää www.joukkuekahvi.fi-sivulta löytyviä tietoja, jos myyt kahvia ennen, kuin sinulla on tarkat tiedot käsillä. Muista vain tarkistaa, että päätittekö myydä vaaleaa kahvia, tummaa kahvia vai molempia.

Takaetiketti

Yhdessä pussissa on 225 grammaa kahvia.